Informatie Schutterstoernooi

Beste Deelnemers van het Schutterstoernooi,

 Hartelijk dank voor het opgeven.

Hieronder vinden jullie de deelnemerslijst, spelregels voor het schutterstoernooi en blindemannetje en andere informatie

 Deelnemerslijst:

1.    Jakko en Aimee

2.    Maureen en Myrthe

3.    Wouter en Luuk

4.    Latifa en Annik

5.    Thijmen en Jack

6.    Jos en Jan-Roel

7.    Joost en Charmaine

8.    Anne en Tessa

9.    Bart en Iris Kramer

10.     Karlijne en Mascha

11.     Henk en Bart

12.     Lars en Jesper

13.     Eddi en Lydia

14.     Hilbert en Marcel

15.     Tobias en Jordy

16.     Romy en Annelien

17.     Rianne en Renze

18.     Gerhard en Bas v z

19.     Bouke en Bert

20.     Dave en Conrald

21.     Dico en Joas

22.     Bart en Mark

23.     Manon en Linda

24.     Roparunteam Hooymeijer 1

25.     Roprarunteam Hooymeijer 2

26.     Roprarunteam Hooymeijer 3

27.     Roparunteam Hooymeijer 4

De Roparunteams hebben 4 teams opgegeven. Zij hebben in elk geval 8 deelnemers, maar waarschijnlijk komen er ca 12 deelnemers. Er is afgesproken dat zij met meer deelnemers in een team mogen. Per wedstrijd zijn er 2 schutters, maar per wedstrijd kan de samenstelling rouleren.

Willen jullie as vrijdag 27 mei melden bij Nellie en Cora en tevens het inschrijfgeld betalen.


Raad voor € 1,- de winnaar van het schutterstoernooi

 Op het raam bij de kantine is er een intekenlijst hiervoor, waarop je raadt  wie de winnaar gaat worden, wie de tegenstanders zijn in de finale, de uitslag van deze finale en wie blindemannetje gaat winnen. 

 Er loopt waarschijnlijk een Roparunmascotte rond tijdens het toernooi.

 Met dank aan de volgende sponsoren:

·        Bakker Tersteeg

·        Chez Michel

·        Eetcafé De Herberg

·        Kamerijck

·        Slager Zwetsloot

Zij hebben we wat leuke prijsjes geschonken.

 Extra verkoop tbv de Roparun:

·         Zelfgebakken appelcake

·         Wraps

·        Panini (mozzarella/tomaat of mozzarella/kip)

Spelregels/activiteitenbeschrijving

Schutterstoernooi

Regels

 1.           Schieten van 6 meter, achter het lijntje

2.           Tijdens de poulefase mogen niet-korfballers (en Mark) een stapje naar voren. (Oud)-korfballers schieten van 6m.

3.           Het eerst genoemde koppel kiest vanaf welke paal zij schieten.

4.           Om de beurt wordt er geschoten

5.           Ook binnen je team wordt er onderling om de beurt geschoten

6.           Stand na 7 minuten is eindstand

7.           Begin- en eindsignaal wordt centraal geregeld

8.           Als de bal van bovenaf door de korf is, is er gescoord. Gaat de bal na en/ of tijdens het eindsignaal door de korf dan telt het niet.

9.           Je verdient 2 punten bij winst, 1 bij een gelijkspel en 0 bij een nederlaag

10.       Vul zelf na de wedstrijd de uitslag in op het uitslagenformulier per poule.

Finale

–       Duurt 10 minuten

 Doorstromen naar 1/4 finale

–       Nummers 1 en 2 gaan door

 

Eindstand poules wordt berekend op de volgende wijze: 

1.     Allereerst wordt er gekeken naar punten

2.     Ten tweede wordt er gekeken naar onderling resultaat

3.     Ten derde naar doelsaldo

4.     Ten vierde naar meeste doelpunten voor

5.     Ten vijfde wordt er steen/papier/schaar gespeeld (best of 3)

 

Blindemannetjes

1.           Een persoon van het koppel wordt geblinddoekt en gaat op 3 m (lijntje) staan. De ander vangt af en coacht de blindeman.

2.           Wie het eerst scoort, wint en mag door naar de volgende ronde.

3.           Bij tegelijkertijd scoren, gaan beide teams door.

4.           Als alle teams geweest zijn, begint de finale met dezelfde regels.

5.           Als teams tegelijkertijd scoren, wordt er nog een ronde gespeeld.

 

De jury heeft altijd gelijk